Weekendje pretoria - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Marieke Alferink - WaarBenJij.nu Weekendje pretoria - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Marieke Alferink - WaarBenJij.nu

Weekendje pretoria

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Groblersdal

Eindelijk weer even een update vanuit Zuid-Afrika!! Heb het erg druk gehad met school, lesgeven en natuurlijk met heel veel andere leuke dingen! Zo ben ik op 25 april met Naomi Kindsday gaan vieren bij de Nederlandse Ambassade in Pretoria. Echt leuk dat ze dat georganiseerd hadden! We zaten alleen wel een beetje met het overnachten. Gelukkig stelde Ruth voor dat we bij haar mochten slapen! Daar zijn we dus eerst even naar toe geweest en na eventjes gekletst te hebben, ben ik naar de ambassade gereden. Ik moet zeggen, dat was echt een regelrechte ramp! Pretoria is echt zo druk, met heel veel 4 baans wegen! Gelukkig vertelde de tomtom mij precies op welke baan ik moest rijden en waar ik heen moest. Wat ben ik blij met dat ding zeg!!!

Eenmaal aangekomen bij de ambassade werden we heel hartelijk ontvangen door de ambassadrice van de Ambassade. Naomi en ik twijfelden nog even of we haar zouden aanspreken op het gezeik, ja GEZEIK, met ons visum. Maar we bedachten gelukkig op tijd dat het een feestdag was.

Even over het visum gezeik gesproken. Naomi en ik hebben besloten het risico niet te nemen om alsnog een verlenging aan te vragen. Hier zaten namelijk ontzettend veel haken en ogen aan. Daarom hebben we een reis naar Zambia geboekt! We gaan naar de VICTORIA FALLS!!!!!! Echt helemaal super gaaf! We gaan 4 dagen en de vliegtickets zijn al geboekt! Dus opzicht is dit eigenlijk ook wel heel leuk.

Kingsday was verder erg gezellig. In de middag hebben we vooral lekker in het zonnetje gezeten en geklets en natuurlijk bitterballen gegeten! =D In de avond raakten we aan de praat met Jeroen en Andrea, een stel dat inmiddels al 4 jaar voor hun werk door Afrika reist. Wat een leuk stel zeg! Zij is journaliste en hij is fotograaf. Ze hadden echt geweldige verhalen en hebben ons ook veel tips gegeven voor onze reis en voor onze weekenden. Eigenlijk was het vooral gewoon heel gezellig en toen we voor het eerst op de klok keken, was het ineens 3 uur later.

Toen het feest afgelopen was en Naomi inmiddels blauw zag van de kou, zijn we terug gereden naar Ruth, waar we echt een vreselijke nacht hebben gehad. Althans ik vooral. Naomi nam namelijk echt het hele bed in en ook de hele deken.

Op zondag kregen we van Ruth een heerlijk ontbijtje en na een tijdje gekletst te hebben, zijn we Pretoria in gegaan voor wat sightseeing.

We zijn eerst naar het Voortrekkersmonument gereden. Dit was erg indrukwekkend en je had echt een prachtig uitzicht vanaf te top. Vervolgens hebben we heerlijk Sushi gegeten bij de Brooklyn Mall en vervolgens zijn we nog naar de Union Buildings gereden, waar we door de tuin hebben gelopen en het prachtige standbeeld van Nelson Mandela gezien hebben.

Rond een uur of 3 zijn we weer terug naar huis gereden, want we waren stiekem toch een beetje bang om door het donker naar huis te rijden, dus besloten we om op tijd te vertrekken.

Ruth had trouwens nog aan ons gevraagd of we het leuk vonden om met haar mee te gaan naar een traditionele Afrikaanse bruiloft, in een township. NATUURLIJK WILLEN WE DAT!!!! GAAAF!!!

Aankomend weekend gaan we daar dus heen =D Maar daarover, van het weekend meer!

Liefs, Marieke.

• 05 Mei 2015 - 19:45

Esther:

leuk hoor Marieke om jouw enthousiaste verhaal te lezen !!!!!!

• 07 Mei 2015 - 23:12

Loes:

He MK!

Leuk man, koningsdag in het buitenland, dat kunnen niet veel mensen zeggen!
    Sowieso bitterballen in het buitenland...dat is bijzonder! (ik zou het niet helemaal vertrouwen, dat kunnen ze daar helemaal niet maken!)
    Wat is het voortrekkersmonument eigenlijk precies?

Ook echt heel tof dat je naar een Afrikaanse bruiloft gaat!! Heel stoer....

Dikke knuffel,

Loes