Mbidi and Loskop Dam, nature reserve - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Marieke Alferink - WaarBenJij.nu Mbidi and Loskop Dam, nature reserve - Reisverslag uit Groblersdal, Zuid-Afrika van Marieke Alferink - WaarBenJij.nu

Mbidi and Loskop Dam, nature reserve

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 April 2015 | Zuid-Afrika, Groblersdal

Na een heerlijke nacht slapen, na een super gezellige avond, zaten Naomi en ik vanmorgen om 10 uur in de auto, onderweg naar de Loskop Dam, welke ongeveer een half uur rijden is vanaf ons. Het was echt een prachtige route om te rijden, we reden echt door de bergen heen, met een super mooi uitzicht. Ook was het een hele goede weg, dus we konden lekker doorrijden. Helaas deden we er wel een half uur langer over, omdat we de bestemming niet konden vinden!! Uiteindelijk, nadat we het aan een hele aardige mevrouw hadden gevraagd, welke in haar beste engels, met handen en voeten, uitgelegd had waar we heen moesten gaan, kwamen we aan bij de Mbidi lodge. Dit is een soort range waar meerdere dieren opgevangen worden, althans dat is wat wij ervan begrepen. We hebben hier echt heel veel dieren gezien. Er waren gewone leeuwen, witte leeuwen, een baby beertje, hyena's, jachtluipaarden, een everzwijn, stekelvarkens en aapjes. Ook was er en klein baby leeuwtje, genaamd Mika.

Mika was super lief en schattig en we mochten bij haar in de kooi. Wauw wat was dat spannend, want ondanks dat het maar een baby is, is het toch een leeuw, met al hele scherpe nagels!

Gelukkig vond het Mika het allemaal heel leuk en wilde ze alleen maar spelen met ons, althans ons, vooral met mij, want ze vond Naomi niet zo heel erg aardig, hoe erg ze haar best ook deed!

Op een gegeven moment sprong ze zelfs op mijn schoot en wilde ze alleen nog maar spelen, echt een geweldige ervaring! Ik zal er een paar foto's van in mijn album doen!

Nadat we alles hadden gezien bij Mbidi en natuurlijk nadat we met Mika gespeeld hadden, vertrokken we met de auto naar het Loskop Dam, Nature Reserve. In Loskop heb je een hele grote dam, met een prachtig meer, waar je echt je ogen uitkijkt. Naast dit meer is een heel groot bebost gebied en dat is het nature reserve. Hier gingen wij, in onze Toyata Etios, doorheen rijden. Nou werkelijk waar, misschien hadden we dat beter niet kunnen doen!

Het eerste stuk reed Naomi en we kwamen er al snel achter, dat dit geen normale weg was, zelfs geen normale Afrikaanse weg. Jeetje op de eerste helling viel de auto al gelijk uit en moest ik snel aan de handrem trekken om niet te crashen (dit lukte hoor mama, dus geen zorgen, wij zijn zo goed op elkaar ingespeeld dat we alles redden =p). Nee zonder grappen, het was echt heel eng, meet zweethanden en klotsende oksels zaten we in de auto en gingen we helling op en af. Gelukkig was het niet voor niets!! We zagen na een tijdje een paar impala's, welke we daarna nog veel meer zagen, we zagen een everzwijn, mooie vogels, apen en zelf 3 giraffen!!!!! Dit was heel bijzonder om te zien, want normaal gesproken zie je in dit gebied geen giraffen, maar wij hadden het geluk dat we een papa, mama en baby giraf zagen! Echt heel bijzonder (waardoor van schrik, de auto weer bijna uitviel!). Uiteindelijk kwamen we bij een berg aan die echt te stijl waas voor onze auto en besloten we om terug te gaan.

Het was echt een hele bijzondere dag, we hebben namelijk onze eerste wide dieren gezien! Een super begin van onze tijd hier.

Vanavond hebben we nog lekker pasta pesto met kip gemaakt en we zijn de film 'The fault in our stars' aan het kijken, dus ik ga mijn laptop snel wegleggen nu!

Liefs uit Afrika,
Marieke

• 09 April 2015 - 20:34

Nettie:

Hallo

Zweethanden dat kan ik me voorstellen, en waarschijnlijk ook een hoop gegil in de auto.
    ik zie het al voor me, maar jullie hebben prima SAMENGEWERKT, wat een team zijn jullie toppie.
    Al zoveel mooie dieren gezien op 1 dag, wat gaat dat nog meer brengen.

Groetjes Nettie

• 10 April 2015 - 00:13

Marjolein:

Hi ladies,

Een goede start , zo te lezen ( en horen) van jullie fantastische avontuur!
    Heel benieuwd naar jullie verdere verhalen!
    Geniet met volle teugen , en pas goed op elkaar!!!

Liefs, Marjolein

• 10 April 2015 - 00:17

Ben Alferink:

Dag twee alweer...!! Ik dacht dat die vakantie pas na 3 maanden was. ;-).
    Ziet er echt prachtig uit, en die leeuwtjes zijn super knuffels.....
    Trusten....!! Stay Safe...XX